PERSBERICHT: Bjorn Borg | Be Proud. Be You. Pride in de sport

Persbericht. Amsterdam, 06 mei 2022

Be Proud. Be You. Pride in de sport.

Stichting Pride and Sports, het nationale platform voor LHBTIQ+ in de sport en sportmerk Björn Borg slaan deze zomer de handen ineen om op sportvelden en in de gym een plaats te creëren waar je vol trots jezelf kunt zijn en het gesprek kunt aangaan over inclusie en acceptatie.

Gezamenlijk hosten Pride and Sports en Björn Borg twee awareness sportevenementen in Amsterdam en Rotterdam.

Op 9 mei 2022, van 12:00 tot 15:00 organiseren de partijen samen een speciale serie Pride tennis matches in het Amsterdamse Oosterpark. Deelnemers als Pride and Sports ambassadeur Bowi Jong en model Mierijn Blokzijl zullen niet alleen tegen elkaar spelen, maar ook het gesprek aan gaan over hun ervaringen, onder leiding van daghost, content creator en Slimste Mens deelneemster Wiam el Karouni.

Alex Ayoubi Mierijn Blokzijl Bowi Jong Wiam el Karouni

In een omgeving waar taboes nog hoogtij vieren is het extra belangrijk de conversatie aan te gaan en positiviteit te stimuleren, of zoals beide partijen zeggen:

‘Pride is in de kern een uiting van liefde. Voor jezelf, wat je hebt bereikt, de wereld om je heen en de mensen met wie je het deelt.

En ja, we zijn vaak onze eigen strengste critici. Het is makkelijk om jezelf te vergelijken met verwachtingen en doelen die je onmogelijk lijkt te kunnen waarmaken, of bang te zijn om degenen om je heen te vervreemden.

Maar daarbij vergeten we soms dat er ook mensen om ons heen zijn, die ons in een heel ander licht zien. Die naar ons kijken met acceptatie en trots. Juist die mensen en situaties willen we in het zonnetje zetten, omdat ze je dat extra steuntje geven om trots te zijn op jezelf.’’

page1image60030976 page1image60037424 page1image60032016

In Rotterdam wordt op 17 en 18 juni tijdens Rotterdam Pride en Roze Zaterdag een tweedaags awareness event georganiseerd op het dak van de Bijenkorf. Deelnemers uit de LHBTIQ+ community, consumenten, influencers en Pride and Sports ambassadeurs zullen zich hier gezamenlijk, o.a. doormiddel van een serie speciale Pride work-outs, inzetten voor bewustwording.

Aanvullend heeft Björn Borg een speciale high-performance Pride training collectie ontwikkeld. Voor in de gym, of op het sportveld. Deze is vanaf 15 mei exclusief te krijgen bij de Bijenkorf. De gehele opbrengst van de verkoop gaat naar stichting Pride and Sports.

page2image60230704 page2image60235280 page2image60230912 page2image60232576

Persinformatie

Events
9 mei, 12-15u, Amsterdam Oosterpark, publieke tennisbaan