Vacature

Coördinator Media & Groei

Jouw Missie: Jij bent de strategische motor achter onze zichtbaarheid en impact. Je kijkt verder dan de post van vandaag en denkt na over hoe we als Pride and Sports kunnen groeien: in bereik, in professionaliteit en in onze rol als expert. Jij zorgt ervoor dat onze boodschap niet alleen binnen de community landt, maar ook daarbuiten.

Wat ga je doen?

  • Je analyseert de prestaties van onze website en social media. Wat werkt goed? Waar liggen kansen?
  • Je optimaliseert onze online aanwezigheid, bijvoorbeeld door te werken aan de SEO van de website zodat onze Clubfinder nog beter gevonden wordt.
  • Je schrijft en verstuurt persberichten bij grote successen of belangrijke nieuwsfeiten.
  • Je bouwt en onderhoudt relaties met media, journalisten en influencers.
  • Je denkt mee over de lange termijn mediastrategie en signaleert kansen voor nieuwe samenwerkingen of campagnes.

Wie ben jij?

  • Je bent analytisch en vindt het leuk om met data te werken om tot nieuwe inzichten te komen.
  • Je hebt een strategische blik en denkt graag na over het grotere geheel.
  • Je hebt een professionele schrijfstijl en bent niet bang om de telefoon te pakken om contact te leggen.
  • Je bent zelfstartend, nieuwsgierig en resultaatgericht.
  • Je volgt een relevante HBO-opleiding (bijv. Commerciële Economie, Marketing, Communicatie, Bedrijfskunde).

Samen vormen jullie het media team

Wat doet een mediateam bij ons precies?

Ons media-team is gebouwd op vier pijlers:

  1. Het Digitale Clubhuis: Zorgen dat onze website, social media en de Clubfinder de vindbare en kloppende basis zijn van alles wat we doen.
  2. Storytelling: De verhalen van onze community en de sfeer van onze evenementen vangen in beeld en tekst. We willen niet alleen zenden, maar echt de impact van veilige sportplekken laten zien.
  3. Community Management: De online dialoog aangaan met onze achterban en ervoor zorgen dat onze kanalen een veilige en positieve plek zijn.
  4. PR & Zichtbaarheid: Onze missie en successen actief delen met een breder publiek, bijvoorbeeld via de pers.

Deze vier rollen zijn ontworpen om als een geoliede machine samen te werken. De Content & Community Coördinatoren de Visual Storyteller creëren de dagelijkse stroom aan relevante content, terwijl de Coördinator Media & Groei zorgt voor de analyse, de strategie en de brug naar buiten.

Geschatte tijdsbesteding: afhankelijk van de projecten en doelen, maar gemiddeld 2 tot 3 uur per week.