Vacature
Visual Storyteller / Content Creator
Jouw Missie: Jij vangt de energie, de vreugde en het belang van onze community in beeld. Of het nu tijdens een Queer Golftoernooi is of bij de start van de Pride Run, jij weet de sfeer te vertalen naar krachtige foto’s en video’s die onze missie tastbaar maken.
Wat ga je doen?
- Je maakt foto’s en korte video’s tijdens onze evenementen (een goede smartphone is vaak al genoeg!).
- Je monteert je beelden tot korte, dynamische video’s voor Instagram Reels, TikTok of YouTube Shorts.
- Je ontwerpt simpele, stijlvolle visuals en graphics voor onze social media posts (ervaring met Adobe Illustrator Creative Cloud en Canva is een pré).
- Je beheert onze beeldbank en zorgt ervoor dat we altijd sterke, representatieve beelden hebben.
- Je denkt mee over de visuele identiteit en zorgt voor een consistente, herkenbare look & feel.
Wie ben jij?
- Je hebt een sterk oog voor beeld, compositie en sfeer.
- Je bent handig met (de camera van) je smartphone en hebt basiservaring met video-editing apps (zoals CapCut, Mojo).
- Je bent creatief, proactief en vindt het leuk om bij evenementen aanwezig te zijn.
- Je kunt zelfstandig op pad gaan om de perfecte beelden te schieten.
- Je volgt een relevante HBO-opleiding (bijv. Communication & Multimedia Design, Mediavormgeving, Fotografie) of bent een getalenteerde autodidact
Samen vormen jullie het media team
Wat doet een mediateam bij ons precies?
Ons media-team is gebouwd op vier pijlers:
- Het Digitale Clubhuis: Zorgen dat onze website, social media en de Clubfinder de vindbare en kloppende basis zijn van alles wat we doen.
- Storytelling: De verhalen van onze community en de sfeer van onze evenementen vangen in beeld en tekst. We willen niet alleen zenden, maar echt de impact van veilige sportplekken laten zien.
- Community Management: De online dialoog aangaan met onze achterban en ervoor zorgen dat onze kanalen een veilige en positieve plek zijn.
- PR & Zichtbaarheid: Onze missie en successen actief delen met een breder publiek, bijvoorbeeld via de pers.
Deze vier rollen zijn ontworpen om als een geoliede machine samen te werken. De Content & Community Coördinatoren de Visual Storyteller creëren de dagelijkse stroom aan relevante content, terwijl de Coördinator Media & Groei zorgt voor de analyse, de strategie en de brug naar buiten.
Geschatte tijdsbesteding: afhankelijk van de projecten en doelen, maar gemiddeld 2 tot 3 uur per week.
